نمایندگی رسمی HP اچ پی پرینتر کارتریج و تونر HP

فروشگاه اینترنتی هپتک ، نمایندگی رسمی محصولات HP پرینتر و چاپگر تونر و کارتریج

نمایندگی رسمی HP اچ پی پرینتر کارتریج و تونر HP

فروشگاه اینترنتی هپتک ، نمایندگی رسمی محصولات HP پرینتر و چاپگر تونر و کارتریج

نمایندگی HP، نمایندگی رسمی HP ، نمایندگی رسمی اچ پی ، نمایندگی اچ پی ، کارتریج اچ پی ، کارتریج HP ،خرید پرینتر ، خرید کارتریج ، خرید سرور ،کارتریج لیزری,تونر HP,

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

چاپگرهای بازار که برای مصارف خانگی و اداری به کار میروند به جز چاپگرهای سوزنی ، از کارتریج استفاده می کنند.
کارتریجها به 2 دسته کارتریجهای چاپگرهای لیزری که به آنها تونر کارتریج گفته می شود و کارتریجهای چاپگرهای جوهری که به آنها Ink Cartridge گفته می شود تقسیم می شوند.

در کارتریجهای جوهری چند فاکتور مهم مد نظر می باشد :

1 - حجم کارتریج:  با مقایسه بین حجم کارتریج های اورجینال با کارتریجهای ریمارک یا طرح به این نتیجه می رسیم که شرکت سازنده کارتریج اورجینال از تمام فضای داخل کارتریج برای مخزن جوهر استفاده میکند، این در حالی است که شرکت های سازنده کارتریج های طرح به طور مثال اگر فضای داخل کارتریج cc30 باشد با قرار دادن شیء داخل آن و یا محدود کردن فضای داخل کارتریج ظرفیت مخزن را کم می کنند تا با این کار باعث سریعتر تمام شدن کارتریج شود و کاربران و مشتریان از کارتریج با فضای داخلی cc20 و یا cc15 استفاده کنند.

2 - کیفیت اسفنج داخل کارتریج:  یکی از مسائلی که به آن توجهی نمی شود کیفیت اسفنج داخل کارتریج های جوهری است. با نگاهی دقیق به جنس اسفنج داخل کارتریج های جوهری طرح و اورجینال به این نتیجه می رسیم که این اسفنجها در نگهداری مایعات درون خود متفاوت می باشند. به طور مثال اسفنجهای داخا کارتریج های طرح از جنس پلاستیکی و با قابلیت جذب مایعات بسیار پایین می باشند اما جنس اسفنج کارتریج های اورژسنال مرغوب و با قابلیت جذب بسیار بالا می باشند. مثلا اگر حجم جوهر مایع ورودی به کارتریج های اورجینال و طرح را مقایسه کنیم می بینیم که اسفنج کارتریج طرح cc10 و اسفنج کارتریج اورجینال cc30 توانسته اند به خود جوهر نگهدارند.

 


3 - آلیاژ به کار رفته در هد و برد کارتریج:  مکانیسم به کار رفته در کارتریج های چاپگرهای جوهری پاشیدن نقطه ای مایعات به صورت پودر ریز بر روی کاغذ است این مسئله با توجه به تکنولوژی به کار رفته در نوع و برند چاپگرها متفاوت است مثلا در چاپگرهای کانن و اپسون (EPSON) هد از کارتریج (مخزن) جدا می باشد اما در چاپگرهای HP این هد به خود کارتریج اکثرا چسبیده است.حال به سیستم چاپ در این نوع چاپگرها توجه کنید. در یک روند مشترک در چاپ چاپگرهای جوهری به این نتیجه می رسیم که خروجی به صورت سیگنال ها از کامپیوتر با کابل مرتبط به چاپگر ارسال می شود طی یک مرحله رمزنگاری و رمزگشایی این سیگنالها از طریق نوار رمزگشا به سوزنهایی که در پشت برد هد کارتریج است می رسد سپس با تماس هر یک از این سوزنها با برد کارتریج دستور پاشیدن جوهر به محل مورد نظر بر روی کاغذ عملیات چاپ نهایی شروع می شود. پس به طور مستقیم برد و آلیاژ به کار رفته بر روی برد کارتریج ها در کیفیت چاپ و و رسانایی ولتاژ و سیگنالها در چاپ نهایی نقش موثر دارند. و دقیقا این همان تفاوت بین کیفیت آلیاژ به کار رفته در فلز و برد هد در کارتریجهای اورجینال و طرح می باشد. همچنین برد کارتریج های طرح به علت ضعیف بودن بر اثر نوسانات پایین برق نیز زودتر دچار آسیب و سوختگی می شوند.

اما تفاوت کارتریج های لیزری طرح و اورجینال در چیست؟

کارتریج لیزری اورجینال همانطور که از اسمش پیداست تولیدی شرکت های اصلی می باشد اما کارتریج لیزری طرح به 2 دسته تقسیم می شوند: 1- کارتریج طرح وارداتی 2کارتریج های شارژ مجدد Refill

کارتریج های طرح وارداتی که عموما از کشورهایی مانند چین با کیفیت پایین تر از کارتریج های اورجینال وارد می شوند که اغلب از دو جهت کیفیت پایین تری دارند اول کاست کارتریج به کار رفته در کارتریج (قاب پلاستیکی کارتریج) که در اثر حرارت داخل چاپگر زود کیفیت خود را از دست می دهد و تاثیر مستقیم بر روی جاپ می گذارد دوم مگنت به کار رفته ضعیف نسبت به تونر اورجینال که تفاوت آن عدم جذب مناسب پودر به خود و در نتیجه یک بار مصرف بودن و غیر قابل شارژ بودن این نوع کارتریج ها می باشد.

کارتریج های شارژ مجدد یا Refill که این نوع کارتریج ها وارداتی نیستند، همان کارتریج های اورجینال می باشند که به صورت ضایعات از شرکت ها و سازمان ها خریداری می شوند و در کارگاه های چاپگر و ماشینهای اداری عملیات تعویض قطعات دارم، مگنت و دیگر قطعات معیوب بر روی آنها و همچنین با شارژ کارتریج لیزری و قرار دادن در جعبه و بسته بندی به صورت نو و آکبند به فروش می رسد. قاب پلاستیکی این نوع کارتریج ها به خاطر اینکه همان کارتریج های اورجینال هستند کیفیت مناسبی دارند اما علت پایین بودن کیفیت آنها نسبت به کارتریج های اورجینال دخالت دست در تهیه این کالا و در نتیجه بالا رفتن ضریب خطای انسانی و تاثیر آن بر روی چاپ می باشد و اشکالاتی از قبیل سیاه نمودن پس زمینه کاغذ در آنها دیده شده است.

سه راه آسان برای “تشخیص کارتریج اصل hp ” از کارتریج های تقلبی

1 -  هولوگرام الصاق شده روی جعبه کارتریج را با اپلیکیشن QR code scanner اسکن کنید و یا از نرم افزار HP SureSupply استفاده کنید.

از دوربین گوشی هوشمندتان برای اسکن مهر و موم امنیتی کارتریج استفاده کنید و نتیجه بررسی hp را مشاهده کنید.

لینک دریافت نرم افزار در گوگل پلی استور :
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hp.esupplies

لینک دریافت نرم افزار در اپ استور :
https://itunes.apple.com/us/app/suresupply/id333204263?mt=8

 

2 -  بازبینی لیبل امنیتی (هولوگرام)

به این سه نشانه برای تشخیص دستکاری در هولوگرام کارتریج توجه کنید :

–           خطوط با نمونه عکس مطابقت ندارند.

–          لیبل ها به جای شفاف بودن رنگ شده (چاپ شده) هستند.

–         در صورت دستکاری متن روی لیبل علامت ‘seal is void’ را نشان می دهد.

هولوگرام آبی را در موارد زیر چک کنید:

–          شاخصOK”  و” در صورت حرکت دادن جعبه به سمت بالا و پایین در جهت مخالف حرکت می کنند.

–          شاخصOK”  و” در صورت حرکت دادن جعبه به سمت چپ و راست در جهت موافق حرکت می کنند.

- برای سنجش اعتبار کارتریج به آدرس

 https://ssl.www8.hp.com/h22234/auth/ok

بروید و کد امنیتی موجود روی هولوگرام را در کادر مورد نظر وارد کنید

 

- See more at: https://heptak.com/HeptakNews/original-cartridges-vs-fake-cartridges#sthash.Ehunfj4F.dpuf

  • ۹۶/۰۲/۱۱
  • فروشگاه هپتک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی