نمایندگی رسمی HP اچ پی پرینتر کارتریج و تونر HP

فروشگاه اینترنتی هپتک ، نمایندگی رسمی محصولات HP پرینتر و چاپگر تونر و کارتریج

نمایندگی رسمی HP اچ پی پرینتر کارتریج و تونر HP

فروشگاه اینترنتی هپتک ، نمایندگی رسمی محصولات HP پرینتر و چاپگر تونر و کارتریج

نمایندگی HP، نمایندگی رسمی HP ، نمایندگی رسمی اچ پی ، نمایندگی اچ پی ، کارتریج اچ پی ، کارتریج HP ،خرید پرینتر ، خرید کارتریج ، خرید سرور ،کارتریج لیزری,تونر HP,

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

    مشخصات کارتریج  hp 05a

    رنگ سیاه
    عملکرد کارتریج  hp 05a (تقریبا): ۲۳۰۰ صفحه
    قابل اعتماد، نتایج سازگار، تونر اصلی و چاپ طبق سیستم طراحی شده برای تولید متون شارپ و گرافیک پیچیده
    کمک به پایین نگه داشتن هزینه های چاپ در حالی بهره وری حفظ شده است.

    تونر پرینتر تک کاره لیزری کارتریج  hp 05a با ارائه چاپ سازگار با نیازهای چاپی.

    جلوگیری از بهدر رفتن منابع.

    آنچه که در جعبه است: کارتریج  hp 05a
    سازگاری با چاپگر HP: پرینتر تک کاره لیزری P2035، P2055


    کارتریج  hp 05a دارای دو بخش اصلی تانک تونر و تونر زائد یا همان بک تونر است که در تمامی کارتریج های لیزری مشهود است و در یک تعریف کلی و عامیانه میتوان به مصرف شدن تونر نو داخل تانک تونر و جمع شدن اضافه تونر یا اصطلاحا همان تونر سوخته در بخش بک تونر یا مخزن تونر زائد اشاره کرد.
    اما موضوع آنقدرها هم ساده نیست؛ در تانک تونر چه اتفاقی رخ میدهد؟ در واقع نوعی براده آهن موجود در تونر این نوع کارتریج ها باعث چسبندگی پودر به آهنربای کارتریج یا همان مگنت میشود.
    پس از آنکه تونر توسط مگنت جذب شد، مگنت که قبلا توسط اتصالات موجود باردار شده است با دو قطب مثبت و منفی آماده رها کردن بخشی از تونر میشود که قرار است بر روی درام منتقل شود.

    این عمل سبب میشود تا آن قسمت از اصلاعاتی که قرار است پرینت شود توسط مگنت و بصورت پودر روی درام قرار گیرد تا پس از پخته شدن روی کاغذ یک صفحه پرینت سیاه و سفید یا رنگی را تشکیل دهد.
    اما در نیمه بعدی کارتریج که همان بخش بک تونر یا تونر زائد است چه اتفاقی میفتد؟
    در بخش بک تونر، تونر منتقل شده روی سطح درام که توسط مگنت، باردار و به درام منتقل شده است چگونه روی درام قرار میگیرد و روی کاغذ منتقل میگردد؟

    در واقع اطلاعاتی که قراراست پرینت شود، پس از آنکه بصورت دستور پرینت دریافت گردید، روی درام منعکس شده و درست مثل تاریکخانه های قدیمی برای چاپ عکس بر روی درام بصورت تاریک و روشن نقش میبندد و درام تونری را که قرار است چاپ شود بس از رها شدن از مگنت برروی کاغذ منتقل میکند.

    آن قسمت از تونری که توسط درام برروی کاغذ نقش میبندد برای دوام و ماندگاری بیشتر برروی کاغذ در قسمتی از پرینتر که ما به اسم هیتر میشناسیم پخته شده و به بیرون هدایت میگردد.

    قسمتی از کارتریج که فوم رول یا رول اسفنجی نامیده میشود وظیفه ی هدایت کاغذ را در حالت مماس با درام به بیرون کارتریج به عهده دارد.

    اما تکلیف تونر اضافه ای که بر روی درام میماند چه میشود؟ تونر اضافه ای که روی درام میماند توسط یک تیغه ی خیلی نازک به اسم بلید جمع آوری شده و درون مخزن تونر زائد میریزد که اصطلاحا بک نوتر گفته میشود.

    شاید تا به حال با این مشکل مواجه شده اید که کارتریج شما هنوز تونر دارد ولی کاغذ را سیاه و کثیف میکند و یا در عین حال که تونر رو به اتمام است و کم کم شاهد کمرنگ شدن متون و نوشته ها هستیم اما هراز گاهی تونر اضافه روی کاغذ همه جارا کثیف و پرینت مارا نا وطلوب میسازد.
    چرا؟

    این در واقع همان تونر زائدیست که به علت پرشدن در مخزن برروی کاغذ سرریز شده و صفحات را کثیف میکند به همین خاطر لازم است پس از هر بار شارژ تانک تونر، در قسمت دیگر کارتریج که همان مخزن بک تونر قراردارد تونر زائد نیز تخلیه و مخزن خوب باد گرفته شود تا تونر زائدی روی کاغذ سرریز نگردد.
    اما تا اینجا از قطعاتی نام برده شد که همگی در یک مجموعه منسجم و منظم به نام کارتریج جهت ارسال اطلاعات و پرینت روی کاغذ انجام وظیفه میکنند که بد نیست مجددا با اسامی و شرح کار آنها آشنا شویم
    تانک تونر – مگنت – درام – بلید – فوم رول
    و اما مشکل یک پرینت بد و نامطلوب، سیاه و کثیف و یا کمرنگ مربوط به کدامیک از این قطعات میشود؟
    بد نیست بدانیم که وقتی پرینت ما کمرنگ است مخزن تونر خالی شده و یا درام کارتریج ضعیف گردیده است
    وقتی پرینت ما حالت ابر و بادی و ناموزون نسبت به طرح اصلی چاپ میشود فوم رول کارتریج مستحلک گردیده و یا شل شده است و حالت منسجم اسفنجی خودرا از دست داده وقتی خط و خال اضافه روی کاغذ میافتد درام، فوم رول یا مگنت ( قطعاتیکه لوله ای شکل هستند و درون کارتریج میچرخند) آسیب دیده اند و احتمالا مشابه همان خط و خش که روی کاغذ مشاهده میکنید را میتونید روی یکی از این قطعات ببینید اگر خط و خش منظم و یک شکل باشد درام و اگر نامنظم و یک شکل نباشد مگنت و فوم رول مغیوب است

    وقتی روی کاغذ با تونر ریزی و کثسفس حاصل از یک پرینت نامطلوب مواجه میشویم قطعا مخزن تونر زائد پراست ویا بلید خوب عمل نمیکند و تونر اضافه ایکه روی درام میماند را خوب تمیز نمیکند

    وقتی کارتریج داخل دستگاه ارور میدهد و شما روی صفحه مانیتور خود با پیغام کارتریج خالی و یا تعویض کارتریج مواجه میشوید چیپ دستگاه سوخته یا رو به اتمام است لازم به توضیح است چیپ یا همان تراشه الکترونیکی طلایی رنگ که روی کارتریج مشاهده میکنید وظیفه اعلام میزان تونر یا جوهر درون کارتریج را برای کاربر بعهده دارد و براساس تعداد پرینتی که میگیرید همچون یک شمارنده یا یک کنتر پایین آمدن سطح تونر یا جوهر را هشدار میدهد.پس بیاد داشته باشیم پس از هربار شارژ کارتریج، چیپ می بایست تعویض گردد و در صورت عدم تعویض چیپ حتی با شارژ مجدد کارتریج با پیغام هایی مبنی بر اتمام، یا تعویض کارتریج روبرو خواهیم شد که اصطلاحا ارور چیپ نامیده میشود.


    تلفن : 02188822789

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی